Sidor

söndag 25 juli 2010

Regnigt och Effektivt!

Om jag skulle vara ett trädgårdsredskap så skulle jag med all säkerhet vara mycket effektiv, kanske en häcksax för de låter åtminstone väldigt effektiva när de klipper snabbt, eller en gräsklippare kanske?

Iallafall, idag hade jag tänkt springa ett långpass för det har inte blivit så mycket av det i helgen när mina föräldrar har varit här. Men när jag vaknade så blåste det ju typ 30 sekundmeter och regnet öste ner! Fast eftersom jag alltid säger till alla andra att "det finns inget dålig springväder, bara dåliga springkläder" så var jag ju tvungen att snöra på mig springaskorna och ge mig iväg till Rocklunda och springa ett långpass... för det hade jag ju lixom bestämt!

Jag sprang kanske 2 km och sen gav jag upp! Jag höll för det första på att blåsa omkull (på riktigt!!!!) och sen så när regnet blåste rakt in i ansiktet så såg jag absolut ingenting och dessutom gjorde det ganska ont också! Så för första gången sen jag började springa så har jag nu avbrutit ett pass p g a vädret!!

Det kändes rätt hemskt så jag åkte hem och kröp ner under täcket och tänkte vägra gå upp igen, men sen kom jag på att det kanske vore en ganska perfekt dag för att göra massa grejer inomhus som jag MÅSTE göra, men aldrig riktigt tar mig tid för!

Så nu har jag städat alla garderober, bokhyllor och köksskåp, frysen och kylen, rensat avlopp (det är smått otroligt vad mycket spännande man kan hitta i avlopp *s*), dammsugit och torkat golv!! Så det blev en effektiv dag iallafall, men UTAN träning!!



Nystädad garderob! Förut var det ungefär 3 ggr så mycket kläder härinne och det var inte så mycket som hängde på galgar precis, men nu när det städat och fint :) Sen tycker jag att skidpjäxorna och våtdräkten (längst till vänster) passar alldeles ypperligt bland klänningar, kjolar och höga klackar ;P

Nu ska jag gå och förbereda maten till imorgon då det kommer lite söta människor hit! Imorgon ska jag absolut träna också, OAVSETT väder!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar